Alexandru Orlando
visez enorm, colorat în demenţă

Alegeri


De multe ori ne intrebam „Cum de mi s-a putut intampla asa ceva? Ce am facut sa merit asta?”. Ei bine, nu trebuie sa fi facut neaparat ceva in ultima vreme sau macar comparabil in intensitate cu „necazul” pe care l-ai intampinat. Noi in fiecare moment suntem pusi in fata unor alegeri, pe care inevitabil..le facem. Rezultatele tuturor acestor alegeri se insurie ca niste indicatoare (sageti) intr-un labirint al vietii noastre. Ajungem intr-un moment delicat si realizam ca orice am face atunci, nu mai avem cum sa impedicam sa se intample un lucru pe care probabil ca nu-l dorim. Zarurile importante au fost aruncate deja. Ar insemna sa dam totul inapoi si sa putem schimba anumite decizii din trecut. „ce bine era daca nu as fi … acum nu se mai intampla nimic”. Iti suna cunoscut aceste cuvinte?

Refuzam de multe ori modelul parental si incepem sa zicem „vai ce parinti am…cand o sa fiu parinte, niciodata n-o sa-l cert pe copil meu daca face aia si aia”. Lansam aceste idei in conjunctura unor interdictii, care, poate pe moment, nu sunt tocmai bune, insa pe viitor poate vor aduce un bine neimaginat. Viata este atat de complexa si habar nu avem unde ne poarta pe linia sa de plutire incat o sa ne puna in fata unor situatii neprevazute si implicit in fata unor decizii de moment. Tocmai acele decizii neprevazute, pe care nu am avut cum sa le experimentam pana atunci, nu vom stii ce sa facem si le vom lua instinctual, asa cum am vazut noi la o varsta frageda in modelul parental. Cand mergi la psiholog il intereseaza pe el ce-ai facut tu la 27 de ani? Nu prietene, te intreaba de copilaria ta..cam aproximativ perioada 2-5..7 ani sa zicem. Pentru ca atunci se pun bazele caracterului nostru. Sa dau un exemplu banal: eu am o mama gospodina si tocmai de aceea mi se va parea foarte normal ca si sotia mea sa gateasca bine si as fi putin surprins sa nu o faca. In mintea mea ar fi ceva de genu „Ce-i asta, frate? Femeia nu trebuie sa gateasca?”. In schimb, daca mama mea ar fi fost mereu ocupata cu serviciul si eu as fi mancat ba in oras, ba comanda acasa. Nu mi s-ar parea deloc anormal ca sotia mea cu propunerea „Azi mancam tot la restaurantul chinezesc sau incercam niste specialitati mexicane?”. Pentru ca asa mi s-ar parea mie firesc. Eu nu as avea cum sa concep sa iau aproape mereu pranzul acasa, daca eu n-am avut parte de asa ceva.

Se spune ca si modelul sinucigasului este din familie. Daca exista antecedente in familie, va mai exista cineva. Hehe, pare ciudat, nu? Atunci cand pe noi ne doare o mana, o masea..o doamne, imediat mergem la medic. Dar la un doctor pentru suflet? Nu mergem niciodata. Mereu spunem: ee lasa, ca inchid in mine. NU ! Niciodata nu e bine lasi o rana nevindecata, ca dupa se ajunge la mai rau. Ganditi-va numai putin. Te uiti la stiri si auzi: un barbat s-a aruncat de la etajul 5. In mintea ta e o imagine: creier intins pe jos, sange..si tot asa. Incerci sa simti durerea aia in prima instanta si faci „zbrr..oouch”. Dar nu realizezi ca din moment ce omul acela a luat aceasta decizie inseamna ca durerea dinauntrul sau a fost de 100 de ori mai mare decat cea pe care o simtea la contactul cu solul. Nu am putea vorbi de o resimtire a acelei dureri pentru ca moartea este aproape instantanee. Si mai mult decat atat, daca mai exista si antecedente in familie, in cadrul acelei tensiuni de moment si de asemenea fiind o situatie neprevazuta, adugand si imaginea membrului din familie sinucigas – si mereu avand tendinta de a nega a ceea ce a facut el, presiunea devine prea mare si cu atat mai mult nu mai reuseste sa suporte si sa rationeze si face exact acelasi lucru ( chiar daca mereu a spus „nu o sa fac niciodata ce a facut el”).Va dati seama ce curaj te determina sa ai si ce durere trebuie sa fie in suflet. Asa ca mai bine te doare un picior.

Toate intamplarile pe care suntem nevoiti sa le traversam isi au fiecare rostul lor foarte bine definit. Asa trebuie sa fie. Si cele rele si cele bune, constituie etape in initierea noastra, trebuie sa dovedim ca meritam anumite reusite. De-alungul existentei noastre noi trebuie sa facem si anumite plati karmice, pe care de multe ori nu ni le explicam. Chiar daca aparent regretam foarte mult ca ni se intampla ceva, poate ca asa este mai bine. In orice caz, sa incercam sa fim mereu responsabili in deciziile pe care le luam, pentru ca nu stim cum se intorc impotriva noastra. Numai bine ! 🙂

Un răspuns to “Alegeri”

  1. Salut , la fel ca si tine si eu vad nr 22 peste tot si mai cunosc inca 2 persoana , contacteaza-ma .


Lasă un răspuns

