Alexandru Orlando
visez enorm, colorat în demenţă

inversarea valorilor


se pare că este nevoie să întrerup acest lanţ de tăcere surdă. a trecut mult timp de când întâmplările erau altele, de când eu eram altul şi poate în sinea mea rămăneam acelaşi. nu ştiu dacă mai pot să gândesc la fel, însă ştiu că multe s-au adunat în mintea mea.

-fiecare clipă îţi întipăreşte o trăire în suflet, care te schimbă. cunoşti diverşi oameni, le asculţi părerile, le zâmbeşti (deşi în mintea ta este total altceva) şi aşa alegi ceea ce trebuie, înveţi. şi nu uiţi nimic.

ceea ce mă uimeşte pe zi ce trece mai mult este inversarea sistemelor de valori ale oamenilor. este incredibil. prostia în masă este apreciată. şi poate că ar spune unii: scapă de oamenii care apreciază aceste lucruri din viaţa ta. adică să scap de aproape toţi oamenii? sunt uimit când văd că banul este la putere, dacă ai bani, pentru unii poţi face orice. dacă ai maşină toate pizdele sunt cu tine. Tu nu îţi dai seama cât de ratat ai fi fără maşina şi banii lu’ tăticu’ şi ai lui mămica? Pe bune acum. Unii oameni chiar nu realizează. Nu te simţi şi tu naşpa ştiind că cineva stă cu tine doar pentru că ai bani şi nimic altceva? Sunt foarte puţini oameni cu bani care chiar sunt extraordinari, puţini. Ar putea spune unii că sunt frustări ce scriu eu aici. Nu, sunt realităţi, de care te loveşti la tot pasul.

Sau domnişoarele care înainte trăgeaţi 3 ore de un suc de 5 lei şi acum vă plimbaţi cu Audi … nu stiu ce (nu mai dau denumire, sa nu aud dupa ca este pentru cineva anume). Dacă o aveţi pe Monica Gabor model, de ce nu faceţi şi voi? Îmi dau şi seama ce dragoste sinceră se poate infiripa, lucindu-vă ochii după verzişori. Facebook-ul ălă mi-e plin de X is in a relationship with Y. doar aşa, pentru a fi acolo, că alţii au, eu de ce să nu am. Iubire adevărată unde? trebuie trecute multe capitole pentru a scrie acel te iubesc. Aviz amatorilor.

(huuh) revenind. în jurul meu au stat şi încă stau atâţia oameni doar pentru interes, care pe la spate nu îţi împărtăşesc acelaşi păreri pe care ţi le spun în faţă. Sunt realist, toată lumea face asta. şi chiar dacă par că nu îmi dau seama şi continui să vorbesc, să mă port frumos, dar habar nu au câte ascunde zâmbetul acela. Întotdeauna mi-a plăcut să-mi plătesc poliţele, dacă mă înţelegi, cu aceeaşi monedă. pare că uneori toţi te lasă, dar nu-i nimic, este important să mai rămână cineva acolo care să te ajute. cazi, te ridici !

norocul îl ai sau nu îl ai. mă minunez cât de bine poate să le meargă unor panarame, ca să zic aşa. oameni care luaţi la bani mărunţi, sunt egali cu 0. şi observându-le zâmbetul ăla prostesc şi persiflant, care parcă exprimă: cât de bine îmi merge, ce tare sunt eu. (aparent, le merge foarte bine, la suprafaţă). şi câţi astfel de oameni sunt, oo, sunt atât de mulţi, încât anormalul ajunge să devină normal. nu-mi plac lucrurile de faţadă, ambalajele pe care la afişăm. (caută mereu lucrurile în profunzimea lor şi abia atunci le vei înţelege cu adevărat) nu îmi place: „ce faci? bine.” nu îmi place „ce s-a întâmplat? nimic.” nu îmi place. nu îmi place !

până când o să le meargă aşa? nu cred că problema mea şi nici a ta, cititorule, ştii tu..capra vecinului. însă eu ştiu că acolo sus e mereu cineva care ştie să creeze un echilibru: urcuş..va alterna şi cu un coborâş.

învaţă să te respecţi pe tine mai întâi şi după să ai pretenţii şi de la alţii. renunţă la fiţele de prost gust, glumele de doi bani, renunţă la a lua totul în râs, că viaţa nu este o glumă, renunţă la fasoanele de curcă beată, renunţă la a face ce fac toţi ceilalţi doar pentru a fi şi tu acceptat de majoritate, renunţă la a aprecia kitsch-ul, şi te rog încearcă să apreciezi lucrurile la adevărată lor valoare (lasă invidia laoparte), asta în cazul în care se mai cunoaşte un etalon, un sistem de valori al fiecărei persoane.

Fii bun, fă bine ! Mulţam.

2 răspunsuri to “inversarea valorilor”

  1. totul se rezuma la educatie si la lipsa unui sistem de valori. putini sunt cei care mai au inca bun simt si principii sanatoase. in afara de asta, tu nu iti dai seama ca multi dintre cei care te inconjoara nu sunt neaparat vinovati pt ideile pe care le au. presupun ca ai vazut destui copii de etnie care cerseau. tu crezi ca asa s-au nascut? sau mai degraba asa au fost educati? caracterul lor e format intradevar si de ce vad in jur, dar mai ales de ce vad si aud acasa. si din moment ce nu au avut.nu imi gasesc cuvantul, sa zicem mintea destul de deshisa pentru a pune la indoiala ceea ce vad, au luat ca atare ceea ce au vazut acasa. pana la urma familia are un cuvant important de spus in formarea noastra ca oameni.

  2. Rostind „inversarea valorilor” imi vine in gand o singura idee.
    Imagineaza-ti o gloata de indivizi care se cred geniali, domnisoare care se tund baieteste, isi pun o pereche de ochelari albastri si sunt perfect convinse ca prin aceasta si-au format „convingeri” personale. Indivizi care prind din zbor o idee sau citesc o pagina dintr-o carte cazuta in mana la intamplare si voila!, se mandresc apoi ca asemenea idei s-au nascut in capul lor.
    E cum zicea Dostoievski: „Nu poate fi nimic mai suparator decat sa nu ai nimic deosebit, original in tine, nici macar o ciudatenie mai aparte, nicio idee personala, sa fii absolut ca toata lumea”.


Lasă un răspuns

