Alexandru Orlando
visez enorm, colorat în demenţă

Guns N’ Roses Bucureşti – superb!


Şi uite că a venit şi ziua în care mi-am văzut formaţia preferată (care mai rulează) live. Nu cred că mai este nevoie de nicio prezentare pentru legendara trupă rock – Guns N’ Roses. Concertul a început cu o întârziere de aproximativ două ore (tipic), însă au compensat cântând foarte mult (aproape 3 ore. de la ora 10 şi puţin până la ora 1).

A fost primul meu mare concert. Am avut ocazia să merg şi la altele, însă am vrut să mai aştept. Înainte mi se părea ceva irealizabil un concert Guns. Nu credeam că o sa apuc momentul să-i vad. În clipa în care am aflat că Guns vor concerta în România, n-am avut niciun dubiu că nu voi merge. Era concertul nostru. 21 septembrie noaptea – 22 septembrie. A fost un concert cu mare însemnătate, pentru că ziua de 22 septembrie rămâne un moment marcant pentru mine, care ţine să îmi reamintească pe tot parcursul anului ce reprezintă.

Am avut bilet la Golden Circle, fooarte aproape de scenă am fost, am văzut bine (cu excepţie când nu puteam să mă feresc de două namile din faţă, a fost chiar ok. Vroiam să fie mai multă viaţă prin jur, să nu fie nişte momâi). După toate aşteptările, în sfârşit au ajuns. Am exclamat: Acela e Axl Rose. Atât de aproape?! Prima melodie – Chinese Democracy, fiind chiar numele turneului. Welcome to the jungle – un mesaj subtil pentru organizarea care a lăsat de dorit. D’oh , România. It’s so easy – foarte bun. Mr. Brownstone. :D. Sorry. da da da. Better – supeer. Un solo la chitară al lui Richard Fortus. bun. Live and let die – ohooooo. foarte frumoasă piesa. THIS I LOVE. Această melodie a trezit în mine TOT, tot, tooot. tooooooooooooooooot. tot. Superbă. O interpretare deosebită a lui Axl Rose. Vocea lui pătrundea pe şira spinării şi se înfăşura pe toată lungimea ei.

„And now I don’t know why
She wouldn’t say goodbye
But then it seems that I
Had seen it in her eyes.

And it might not be wise
I’d still have to try
With all the love I have inside
I can’t deny

I just can’t let it die
Cause her heart’s just like mine
And she holds her pain inside

So if you ask me why
She wouldn’t say goodbye
I know somewhere inside

There is a special light
Still shining bright
And even on the darkest night
She can’t deny

So if she’s somewhere near me
I hope to God she hears me
There’s no one else
Could ever make me feel
I’m so alive
I hoped she’d never leave me
Please God you must believe me
I’ve searched the universe
And found myself
Within’ her eyes

No matter how I try
They say it’s all a lie
So what’s the use of my
Confessions to a crime
Of passions that won’t die
In my heart

So if she’s somewhere near me
I hope to God she hears me
There’s no one else
Could ever make me feel
I’m so alive
I hoped she’d never leave me
Please God you must believe me
I’ve searched the universe
And found myself
Within’ her eyes

So if she’s somewhere near me
I hope to God she hears me
There’s no one else
Could ever make me feel
I’m so alive

I hoped she’d never leave me
Please God you must believe me
I’ve searched the universe
And found myself
Within’ her eyes

And now I don’t know why
She wouldn’t say goodbye
It just might be that I
Had seen it in her eyes
And now it seems that I
Gave up my ghost of pride
I’ll never say goodbye”.

Mă scuzaţi. N-am putut să nu public versurile. E o melodie care mi se potriveşte. O ador.

Rocket Queen – bun bun. Apoi Dizzy Reed ne-a cantat un solo la pian. A fost plăcut de lume. Street Of Dreams. You could be mine. Yeah! Super :D. I said you could be mine.  DJ Ashba la chitară apoi, solo. Let’s rock! \m/. Foarte bun. Şi apooi – Sweet Child O’ Mine. Am cântat melodia asta cu toată vocea mea. Am ţipat o groază. She’s got a smile that it seems to me. Where do we go???? Where do we go now???!?!?!! Instrumental Jam.

Acum trebuie să scriu aici, pentru că a urmat momentul serii. De sub scenă a apărut un pian. Mi-am dat seama că urma melodia pe care o aşteptam atât de mult. Am trăit pentru November rain. Fiind şi obosit, mi s-au înmuiat picioarele. Axl Rose s-a aşezazt la pian. doar el se auzea. A început cu Pink Floyd Another brick in the wall. tare ideea. Dar ce a urmat? Cum aş putea să exprim aici ce am simţit când a început Axl, spunând: When I look into your eyes, I can see a love restrained ? Începuse balada, November rain. Am aşteptat-o aşa de mult. O ascultam. Live. Cânta pentru noi. Probabil că nici nu realizam. Nici acum nu cred că realizez. Melodia această foarte importantă. GENIAL. Era un spaţiu infinit, de o tristeţe armonioasă. Fetele din jur plângeau. Mai toată lumea filma. Am strigat cât am putut eu de tare: Do you need some time…on your own.  .. I know it’s hard to keep an open heart. oh. Şi cum nimic nu durează la nesfârşit, nici această melodia nu a făcut-o. Însă mi-a sfărâmat inima în mii de bucăţele. Ca nişte cioburi, care înţeapă..bineînţeles. E tristă. E reală. But lovers always come and lovers always go. So if you want to love me
then darlin’ don’t refrain. Cu singuranţă este melodia mea preferată de la ei. „I could rest my head just knowin’ that you were mine, all mine.”

Bumblefoot Guitar Solo. Knockin’ On Heaven’s Door – supeer. A prins bine la public. Am cântat şi aici cât am putut. ce loc ciudat, printre nori, unde o să ciocănim la uşa raiului. Ne primeşte? IRS. Nightrain. da da da! Şi au plecat pentru puţin timp (evident, s-au întors). Au continuat cu o parte din Don’t cry. A fost o surpriză, pentru că nu era programat să fie cântat. (Nici în celelalte concerte din turneu nu a fost). Cineva a aruncat steagul României moment în care Axl Rose a luat steagul şi l-a pus pe el. A fost aclamat de toată lumea pentru că a fost un moment special. Mii de oameni spunând toţi, cu aceeaşi cadenţă: Don’t you cry tonight, I still love you..baby. Au mai fost: ..un solo la chitară , Madagascar şi suuperbul final (chiar a fost un adevărat final) – Paradise City. Focuri de artificii, foc, confetii. Tot ce vrei.

Axl Rose are o personalitate nu prea agreată de lume. Însă are o voce extraordinară, se înscrie în cele mai bune voci ever. Chiar dacă e bătrân, chiar dacă nu mai se cântă sau mişcă aşa cum o făcea odată. Chiar dacă… Trebuie să ne dăm seama că muzica bună s-a cam dus. Muzica rock bună. Lumea acum caută să umple acest gol. Trebuie să îi apreciem pe aceşti oameni pentru ce au fost. Nu mai sunt la fel. Şi? Însă moştenirea lor muzicală este de mare valoare. Nu se vor mai naşte alţii ca ei. În ciuda privirii răutăcioase pe care o are, este un mega-star.

Cât despre detalii tehnice. Romexpo? Ce vrei mai mult? Sonorizarea nu a  fost bună. Vocea lui Axl Rose acoperea instrumentele. Vroiam să se audă mai tare. Să-mi vibreze pieptul. Să bubui. Probabil cei de la normal nu au văzut nimic şi s-a auzit şi prost. Nu merita să mergi acolo. La Golden s-a văzut foarte bine şi s-a şi auzit. Cei la VIP..hmm. Doar să le îngheţe fundul pe un scaun şi să fie mai în spate decât noi? Duceţi-vă la VIP atunci.

Poate că şi pentru că nu am mai fost la concerte aşa mari, impresia este aşa de bună.  Nu fac parte din categoria aia de oameni, care oriunde i-ai duce spun ca a fost foarte frumos. NU! Însă pentru mine acest concert a fost EXTRAORDINAR! L-am văzut pe Axl Rose. Am ascultat November rain live. Cum spunea un om..acum pot să mor fericit. Chiar dacă am rămas fără voce. Chiar dacă nu îmi mai simţeam picioarele. Chiar dacă mă trezisem la 6 să merg la şcoală..6 ore. Pe urmă drum Buzău-Bucureşti. Am ajuns la 5:15 la stadion. Şi abia la ora 10 a început Guns. Dar a meritat, a meritat tot. Nu regret nimic. A fost cel mai frumos concert al meu.

Cei din debut – Danko Jones . Plictisitori. Încercau ei să pară interesanţi cu apă, vodcă, sex oral. Nu ştiu cât le-a ieşit. Nu ştiu cât le-a ieşit sonorizarea – gen puteam să vorbesc la telefon şi ne auzeam perfect. LA UN CONCERT ROCK MĂ??? Dacă mă întreba o persoană unde sunt şi spuneam..păi la Guns. Zău? Pe cine păcăleşti? Dă muzica mai încet. Şi în cameră se auzea mai tare. Sonorizarea a fost minusul. Am promis înainte de concert că nu îmi voi schimba impresia despre Guns N’ Roses, indiferent de prestaţia lor. Şi nu am facut-o. Mă bucur tare mult că am fost. Rămân la impresia că a fost incredibil. Mulţi o să spună că sunt un nostalgic şi de fapt în mintea mea e Guns de acum 20 de ani. Că nu mai e ce a fost. Într-adevăr, nu mai e. Nu mai e Slash. Chiar nu îmi imaginam pe altcineva în afară de el să cânte Sweet child o’ mine .. sau în November rain. Dar s-au descurcat bine. Măcar în semn de respect pentru muzica lor, pentru melodiile cu care au crescut atâţia oameni, melodii care îi ajutau să meargă mai departe, să trăiască. Mulţumesc Guns N Roses!

Şi dacă ştiaţi că o să fie naşpa, de ce aţi mai venit? Multe guri rele au fost despre acest concert. N-am văzut jurnalişti ca ăştia. Le place lor să mănânce rahat. Nu ştiu ce au văzut ei, sau ce fan frustrat au văzut, dar eu îmi păstrez părerea mea. Dacă eu m-am simţit bine, asta contează. Nu mă interesează ce spun alţii.Poate că însemnătatea acestui concert a fost pentru mine una foarte mare. Au spus că vor reveni. Dar nu ştiu. Cred că a fost primul şi ultimul lor concert în România. “How are you, Transilvania?”. Mulţumesc Georgiana pentru că mi-ai dat ocazia să-i văd!

P.S.: Axl Rose a aruncat un singur lucru (pe care l-am văzut eu, că am înţeles că a mai aruncat şi microfonul) în mulţime, un fluier, chiar în locul în care am stat eu. Însă cu puţin înainte m-am mutat ca să văd mai bine..şi l-a luat altcineva. Acesta e un regret. Ghinion..

8 răspunsuri to “Guns N’ Roses Bucureşti – superb!”

  1. un concert bun. mi-a placut. nu asculta ce spun ceilalti, conteaza ce ai simtit tu!

  2. a fost SUPERB!!! Axl a mai aruncat un obiect in public..pe langa fluier…MICROFONUL!! dar din pacate nu l-am prins eu :(((

  3. Frumos,magnific,sublim….nu exista suficiente cuvinte pentru a descrie ceea ce a lasat in sufletul meu acest concert

  4. a fost superb

  5. plin de patos post-ul tau 🙂 iti dau dreptate. it was a dream come true.
    te completez insa – axl a mai aruncat in public si microfonul – adevarata piesa de colectie 🙂

  6. DA, SUPER CONCERT! sper ca vor reveni. Dar daca nu ii cheama nimeni (asa cum nu s-au manifestat majoritatea la concert), nu vor veni. Cum poti sa ai pretentia sa vina formatia preferata sa cante in fata ta, daca tu nu o chemi/strigi/ nu ii scandezi numele? Pe mine asta m-a dat peste cap rau de tot!


Lasă un răspuns

