Alexandru Orlando
visez enorm, colorat în demenţă

Ruşine Cosmopolitan! O revistă care foloseşte pozele oamenilor în publicaţii ruşinoase


Revista COSMOPOLITAN a publicat în ediţia August 2010 la pagina 71, fără a cere niciun drept de autor nici mie, nici fetei din poză, o fotografie realizată de mine cu Oana Cristian.

Explicaţia este simplă şi se găseşte chiar pe coperta revistei:

„Toate drepturile asupra revistei COSMOPOLITAN aparţin SANOMA Hearst Romania. Reproducerea integrală sau parţială a textelor sau a ilustraţiilor din orice ediţie a revistei COSMOPOLITAN, românească sau internaţională, este posibilă numai cu acordul prealabil scris al SANOMA Hearst Romania. Pirateria intelectuală se pedepseşte conform legii.”

Staţi puţin, ok..este firesc ce au scris, dar de ce ar fi normal ca ei să reproducă ilustraţii ale căror drepturi nu le aparţin şi la noi nu ar fi?

şi continuarea:
„Fotografierea modelelor care apar în COSMOPOLITAN au rol strict vizual; COSMOPOLITAN nu îşi asumă sub nici o formă implicarea modelelor respective în subiectele articolelor pe care le urmează.”

Evident că pe ei nu îi interesează, nu îşi asumă nimic. Pe ei îi interesează doar să iasa bine revista, să îşi scoată banii, nu contează cum. Dacă se pot folosi de lucruri care nu sunt ale lor, de ce să nu o facă? Cum ar putea ei să facă publicitate gratuită şi să specifice (cum de altfel, aşa ar fi normal), numele modelului sau/şi al fotografului?

Pe ei nu îi interesează conţinutul textului, specifică la prima pagină (pe care cine credeţi că o citeşte? cu scris minuscul). Nu îi interesează că îşi bat joc de oameni, stricându-le imaginea şi folosindu-se de munca lor. Pentru că lumea asta va înţelege: că Oana şi-a dat un nume fictiv: Sonia de 21 de ani şi-a trimis poza şi are alte scopuri pentru această publicaţie. Mulţi oameni nu o să ştie adevărul. Este chiar o jignire alaturarea pozei de acel articol cu conţinut sexual şi această revistă, care se presupune că se respectă, ar trebui să-şi ceară scuze. Dar cum nici răspuns la e-mail n-am primit, îmi dau seama ce fel de oameni lucrează acolo, fără coloană vertebrală şi fără urmă de moralitate.

Important este ca lumea să nu judece greşit. Repet, nu mi se pare corect ce s-a întâmplat şi o consider un abuz, folosire a drepturilor de autor şi o stricare a imaginii Oanei Cristian prin apariţia într-o publicaţie cu conţinut batjocoritor.

Ruşine unei reviste pe a cărei coperţi scrie: cea mai citită revistă din lume. Dacă prin astfel de fapte a reuşit să ajungă acolo…ruşine Cosmopolitan!

Am să ataşez şi o scanare a imaginii din revistă şi poza originală.

Poza de pe profilul meu de deviant, pentru a demonstra că este realizată de mine: http://un-ragazzo.deviantart.com/gallery/#/d289306

16 răspunsuri to “Ruşine Cosmopolitan! O revistă care foloseşte pozele oamenilor în publicaţii ruşinoase”

  1. Nu mi se pare normal sa accepti chestia asta si sa mergi mai departe. Eu i-as da in judecata.

  2. pai si poza cum a ajuns la ei?
    daca a trimis-o oana au toate drepturile asupra ei 😛

    • am specificat asta in post: ” fără a cere niciun drept de autor nici mie, nici fetei din poză „. chiar nu cred ca mai avea rostul postarii daca se intampla asta.
      niciunul din noi nu am stiut de aceasta aparitie a pozei. am fost informati de cunoscuti.

      • mai deci tu n-ai inteles ce ti-am zis eu…
        daca fata respectiva a trimis poza din start si-a dat acordul ca cei de revista sa faca ce vor cu ea… asta e politica lor: trimiti poza e a noastra” 😛

  3. :)) Chill out, little fellow. N-o sa rezolvi nimic, oricum.
    Nu esti nici primul, nici ultimul caruia i se intampla asta.

    • a, da. nu ma gandesc la nimic. stai linistit, nu ma imbogatesc eu dintr-o chestie deasta. nu-ti face tu probleme.
      am scris acest post pentru ca nu mi se pare corect ce s-a intamplat si vreau sa vada lumea si o alta fata a revistei cosmopolitan 🙂

  4. mergi mai departe! nu va lasati!
    sa le fie rusine.

    • 🙂 o sa vedem. mai mult o afecteaza pe ea.
      si multa lume: uau..o poza realizata de tine a fost publicata intr-o revista de talia lui Cosmopolitan. multi au spus ca ar trebui sa ma mandresc.
      nu mi se pare neaparat un motiv de lauda, atata timp cat nu scrie numele acolo, cum este si la alte poze (realizate de fotografi care, bineinteles le umfla buzunarele sau lucreaza la ei). pai daca tot realizeaza poze, sa le posteze pe ale lor si la paginile „negre”. nu sa le foloseasca gratuit pe ale altora.

  5. Nu era vorba de imbogatit, departe de mine gandul asta. Si asa n-ai fi avut nicio sansa. :)) Dar se vede ca iti place sa te agiti pentru nimic, foarte nimic. E un soi de fala-n toata chestia asta.

    • „Si asa n-ai fi avut nicio sansa.” a vorbit casinegro.
      Cine-i casinegro?! A spus-o cu o asa siguranta de zici ca si-a petrecut ultimii 10 ani din viata analizand acest caz.
      Pentru nimic ma agit..zici?! Sa inteleg ca tie iti permite statutul social si fizicul sa apari la pagini „ce ma fac? mi-a ramas intepenita in ea, sa o mai facem si a doua oara?”. Du-te si pozeaza si lauda-te cu ele, daca ti se pare asa normal ce s-a intamplat, citez: un „nimic, foarte nimic”. Eu vreau sa afle lumea, daca tu ai prefera sa inghiti, este treaba ta.
      Prietene, chiar ai o problema grava daca tu consideri un motiv de mandrie sa apari acolo. dar asa e, fiecare om cu idealurile lui: unii sa ajunga pe Everest, altii sa devina medici, iar altii sa apara cu orice pret intr-o revista, fie si la pagina cu probleme sexuale ale tuturor ratatilor.

  6. Sa afle lumea – si toata Romania o sa se dea inapoi de la a mai cumpara Cosmopolitan, fiindca ti-a aparut tie poza acolo, fara drepturi de autor.
    Tu pui problema gresit, pustiule.
    Era vorba de modul in care te-ai manifestat, sarind peste faptul ca n-ai inteles nimic din mesajul anterior. N-a zis nimeni ca e un motiv de fala sa apari acolo.
    E prea greu sa intelegi cateva fraze simple.

    • Ba chiar cred ca au cumparat-o mai multi. Un exemplu as fi si eu, care in viata mea n-am deschis o asemenea revista, acum am cumparat-o.
      Iar in ceea ce te priveste pe tine, tu poti sa traiesti in continuare cu aceeasi impresie, nu ma intereseaza pe mine. Nu o sa traiesc eu mai bine daca tu ma consideri intr-un fel sau altul. Si nu-mi spune tu ce sa inteleg. Inteleg ce vreau eu, nu ce vrei tu, asta sa-ti fie foarte clar.
      Uite, mie vreau sa imi spui doar atat: cu ce te pot ajuta eu?.. ok, mi-ai spus parerea ta, am inteles, ti-am acceptat comentariul (chiar daca era contra si as fi putut foarte bine sa fiu si eu contra acceptarii) eu mi-am pierdut timpul raspunzandu-ti, iar tu ai continuat cu niste ironii de doi bani, specifice oamenilor ascunsi in spatele unei identitati false. Daca tie iti este rusine cu ceea ce esti si te ascunzi in spatele unui „casinegro”, asta nu iti da dreptul sa ma judeci, chiar daca probabil creaza in mintea ta complexe de inferioritate fata de cei care se dezvaluie, si nu le este teama sa scrie ce vor. Daca tu crezi despre mine ca ma laud, c’est la vie.. ramai cu frustrarile tale, nu este nevoie se mi le etalezi aici pentru ca oricum eu nu te pot ajuta cu nimic. Poate doar sa-ti sugerez sa apesi X-ul din dreapta sus. Altcineva te-ar fi bagat in pizda ma-tii din prima si cam asta era.

  7. Nu conteaza daca este pusti, batran, etc. Omul are un site pe care a pus pozele. Treaba lui de ce le-a pus. Puteau sa il contacteze si sa discute cu el. Este munca sau placerea lui. Nu-i normal nici „jaful” sub forma „ce vrei ba? ti-au publicat pozele in cosmopolitan?” I-au publicat aceea poza fara numele fotografului si fara acceptul lui.

  8. Sunt de acord cu tine.. Adica, cum, sa te trezesti asa cu poza in revista?.. Mai ales si fara drepturi de autor..

    Pff.. ce a devenit si lumea asta..

  9. Urat! Sa se foloseasca asa de munca oamenilor. Urat Cosmopolitan!

  10. Buna……….. nu prea cunosc revista în varianta românească, însă o cunosc pe cea în varianta rusească. Nu prea îmi plac astfel de reviste în general…… prea mult glamour şi (…) în ele…….. şi asta mă omoară…….. nu am respectat şi nu cred că în curând o să îmi placă astfel de reviste!!!!!!! Păcat că s-a întâmplat aşa……….. 😦 . Trebuie să procedezi aşa cum crezi tu că e mai bine pentru tine……. opiniile altora mai puţin


Lasă un răspuns

