Alexandru Orlando
visez enorm, colorat în demenţă

Fată dragă, erai tristă.


„I am unable to understand how a man of honor could take a newspaper in his hands without a shudder of disgust” (Charles Baudelaire)


Tocmai ieri îi dădusem unei prietene renumita melodie a Mădălinei Manole – Fată dragă. Şi tot cu acea prietenă discutam seara despre un citat din Emil Cioran, care sună în felul următor: „Dacă suferinţa nu ar fi un instrument de cunoaştere, sinuciderea ar fi obligatorie”. Ca să aflu a doua zi, imediat ce mă trezesc, că s-a sinucis Mădălina Manole. Şi când? De ziua naţională a Franţei, o zi în care îţi vine să te omori, se pare. (de remarcat faptul că citatul din Baudelaire nu este scris în franceză!)

De ce? Şi eu de ce întreb? Mai putem face ceva? NU. Doar ea ştie ce a fost, de ce a considerat că este mai bine aşa. Exact acum când să continui postarea aceasta, ascultând melodia, s-a suprapus cu versul: „Ai să-nţelegi mai târziu, Ai să-mi dai dreptate, Ştiu.” Nu aş fi în măsură să te contrazic. Însă părerea mea şi a altor milioane de oameni este că orice-ar fi fost nu trebuia să se recurgă la acest gest. Şi revin la întrebare: De ce? Arăta foarte bine pentru vârsta ei deşi a declarat că nu se mai simte frumoasă, avea un copil pe care şi-l dorise foarte mult şi cu care ce face acum? Îl lasă fără mamă. Ca şi cântăreaţă, a avut o carieră extraordinară, a fost adorată de oameni. Poate că momentele de faimă se duseseră, acum urma să îşi trăiască liniştită viaţa în umbra aristei Mădălina Manole, e normal să apară o mică dezamăgire când este preferată Inna în locul tău la o casă de discuri doar pentru că românii doar asta apreciază. Dar nu era nici pe departe un motiv să-ţi iei viaţa. Câţi oameni nu şi-ar dori să mai trăiască o clipă? Nu mai trecuseră şi alţi artişti prin asta? Ce-ar însemna să se sinucidă toţi: hai..Laurenţiu Cazan, Angela Similea, Mihai Constantinescu, Mirabela Dauer..hai sinucideţi-vă pe rând. Nu trebuie pusă astfel problema.

Nu mai fuseseră atâtea cazuri când artiste au murit şi oamenii chiar le-au regretat (e drept, că abia după ce au murit, ceea ce e foarte trist)?Mădălină să fi ţinut cu atâta preţ să fie plăcută de public alegând moartea, ştiind că abia atunci lumea declanşează adoraţia?! Nu îmi vine să cred. Ea nu a văzut episodul Laura Stoica? Sunt multe lucruri care mă fac să mă gândesc chiar la faptul că nu a fost o sinucidere. Lua cumva droguri? Era în toate facultăţile mintale? Era. Sunt multe lucruri care nu se pupă: Eşti o artistă. Toată lumea te place. Eşti cunoscută. Eşti frumoasă. Ai familie. Ai copil. Iubeşti. Ce putea fi chiar atât de rău pe la spate de lumea nu ştia? Ce se ascundea în spatele acelui zâmbet? Cât de rău putea să fie? Soţia lui Crin Antonescu s-a sinucis, însă ea nu mai suporta durerile, fiind bolnavă de cancer. Oricât de rău ai ajunge, nu îţi dă nimeni dreptul să te sinucizi. Nu judec pe nimeni, însă asta e părerea mea, nu sunt deloc de acord cu aceste decizii.

Presa scrie, şi eu am făcut asta, deschizi televizorul, pe toate posturile mare: MĂDĂLINA MANOLE A MURIT (sub diverse forme). Ziarele. Radio. Totul. E frumos că se gândesc la ea, familia apreciază şi ea acolo unde este (nu cred că undeva bine). Scriu asta poate şi pentru că le place, dar mai mult pentru că aşa trebuie..să fie în rând cu toată lumea. Ca să aibe audienţă, că lumea curioasă doreşte să afle adevărul. De ce s-a sinucis Mădălina Manole? Şi chiar au impresia că dacă îşi sacrifică 10 minute din telenovelă, o să afle. Nu. Răspunsul nu îl veţi găşi nici pe Realitatea, nici pe ProTV, nici pe blogul lui Victor Ciutacu, nici în Şansa Buzoiană, nici pe blogul lui Alexandru Orlando. Acest lucru este cert. Răspunsul îl ştie doar Mădălina Manole. Şi cum ea nu mai poate să vă răspundă la această întrebare, mă tem că va rămâne fără răspuns. Presa va mai scrie 2-3 zile: diverse speculaţii otv-iste: gen că a fost omorâtă de soţul ei, că i-a venit rău, că a fost asasinată. Vor mai comenta oamenii pe YouTube: „te iubim Mădălina, nu te vom uita niciodată,” chiar dacă ei nu ascultaseră în viaţa lor vreo melodie de-a ei, însă fac asta că aşa trebuie. Sunt exact ca bocitoarele alea. Pe ele le pui să plângă, nu contează la căpătâiul cui. Ele plâng. Exact cum a fost Jackson Mania POSTMORTEM. Toate cantităţile neglijabile din punct de vedere al coloanei vertebrale au devit fani peste noapte Michael Jackson. Când o să moară Lady Gaga, mă întreb, se declară doliu internaţional? Şi-aşa la cate vizualizări are pe YouTube, acoperă populaţia câtorva ţări importante. Deci ce scrie presa e frumos şi nu prea. Unele lucruri da, altele sunt exagerate, însă este foarte clar că şi cu toate paginile scrie Mădălina Manole nu îţi va mai spune Da, te iubesc. Nu o să mai fie.

Îmi pare rău pentru ce s-a întâmplat, astăzi toate ziarele ar fi putut scrie : La mulţi ani, Mădălina! Nu, Dumnezeu să te ierte, Mădălina! Astăzi am fi putut mânca tort, nu colivă. Astăzi am fi putut să zâmbim, nu să plângem. Recunosc însă, că nu aş fi scris un post în care să îi spun la mulţi ani Mădălinei Manole. Recunosc. Poate că sunt ca ceilalţi, dar am suficientă tărie să spun că nu am fost fan şi că am scris acest post insignifiant pentru a aduce un memorium, pentru a transmite un regret celei care a fost o artistă a românilor. După cum am mai spus, fără folos, că oricât ai fi fost de tristă, nu trebuia să faci asta. Poate îţi vei găsi vreodată odihna pe care o meritai şi înainte ca Dumnezeu să te ierte, va trebui să te ierţi pe tine însăţi!

46 răspunsuri to “Fată dragă, erai tristă.”

  1. Dumnezeu sa o odihneasca in pace! Ne pare rau ca am pierdut inca un artist!
    Superba postare, mai ales finalul. Nu stiu daca astepti un felicitari, dar in orice caz il meriti din plin.
    Regretele mele, Madalina!

  2. Dumnezeu s-o ierte! Atat.

  3. A, si bine-nteles, felicitari, Andi pentru post!

  4. Nu mi-a venit sa cred, am fost socata! Odihneasca-se in pace!

  5. fata draga madalina …o sa ne lipsesti foarte mult… de acolo din ceruri te rog sa ai grija de ingerasul tau mic care sigur o sa ii fie dor de tine

  6. am gasit blogul tau pe siteul Madalinei si am zis sa intru. nu stiu cine esti, Alexandru Orlando, insa esti un geniu. am citit atatea ziare pe tema mortii Madalinei si in toate se bocea si se lansau diverse expresii patetice si toti se invarteau in jurul cozii. abordarea ta este extraordinara, paralelismele facute (nici eu nu suport francezii!!!), limbajul cotidian si deschis, demnitatea. o sa iti mai urmaresc scrierile. cred ca e de prisos sa spun ca regret ce s-a intamplat. RIP 😦

  7. Interesant blog, mi se pare f.bine tot ce ai scris.
    Eu sunt de multi ani in Spania si nu stiam ca inca mai canta fata cu parul de foc, dar cand am aflat ca a murit si am vazut pe satelit nu mai stiu ce program unde toti faceau pe destepti si profesionisti in a comenta, dovedi or eu stiu ce… despre moartea ei (aproape ca aruncam cu telecomanda in ecran…pana la urma am stins tv si am plecat)

    O sa ma mai uit la ce postezi, ma bucur ca inca mai existe persoane ca tine pe lumea asta, e greu de gasit pe cineva cu criteriu sau care sa schimbe mai mult de doua vorbe cu sens.

    Salutari si nu zic cat de rau imi pare nici condoleante pt ca Madalina nu os sa le citeasca….cel mult daca poate o sa le vada in mine din cer sau de unde o fi

  8. complimente alexandru!ai abordat tema asa cum ar fi trebuit sa o faca un adevarat jurnalist!avem nevoie de oamen ca tine!complimente si dumnezeu sa o ierte pe madalina:(

  9. bv alexandru…nu pot spune ca am fost un fan doar ca o mica parte din viata am trait o cu”fata draga nu fi trista,fiindca e pacat” pe buze…asta faceam toata ziua repetam incontinuu aceste 2 versuri…mai mult nu puteam…nu ca nu as fi vrut ..ci pt ca eram prea mic…cum am mai spus ,fan nu am fost…dar mi a marcat copilaria si mereu am vazut-o o femeie foarte frumoasa alaturi de Oana Sarbu…in incheiere..noi romanii nu stim sa ne apreciem adevaratele valori, abia dupa ce nu mai sunt ne dam seama de ce am pierdut…in schimb stam toata ziua cu atentia atintita pe vedete precum : bianca dragusanu ,sanziana buruiana ,monica columbeanu si sora sa, andreea mantea si multe altele ca de non-valori nu ducem lipsa…lumea le apreciaza pt pictorialele sexi si cam atat in mare parte….dar nu au nimic sa lase in urma comparativ cu Madalina Manole, Laura Stoica etc. ..cu asta imi inchei ideea putin cam brusc probabil…dar mi-am dezvaluit destul prostia:| Madalina Manole – te ai dus sa le canti ingerilor….Dumnezeu sa te ierte

  10. Madalina ne-a incantat pe toti cu voc i cu tot.De ce atata de repede ai plecat dintre noi???De ce ai lasat un incerasi sa fie singur fiecare copil are nevoid mama…Ma asteptam de la orcine sa faca acest lucru dar de la tine nu!!!Sper ca acolo unde esti sa ii canti lui Dumnezeu cu acelasai drag cu care ne-ai cantat noua!!!Fiecare cantec era special!!!De mici cred ca fiecare din noi mama ii povestea de Madalina Manole!!!aSa si mie mama imi spunea si acum sunt doar un fan indoliat…De ce???Odihnestete in pace si vecheaza-l pe ingerasul vietii tale!!!!Regrete eterne!!!!

  11. Inca un caz in care se poate observa ca „exteriorul” nu influenteaza „interiorul”. Avea de toate, asa cum ai suprins si tu, Alexandru, dar se pare ca-i lipsea ceva, acolo, undeva, in sufletul ei.
    Ce a zis in mesaj…pretexte…nu cred. Sunt lucruri pe care am vrea sa le exprimam, dar o facem prin prisma altora. Ea, de fapt, avea o durere, o nefericire, care se ascundea in spatele zambetului ei, care se ascundea in „nu mai sunt frumoasa”. Nu asta era!
    Oricum, speculatiile, circul si anchetele nu mai ajuta la nimic. Chiar daca, prin absurd, ar fi murit „ajutata” de sotul ei sau de altcineva, oare revine ea la viata? Nu.
    Imi pare rau. Chiar imi pare rau.
    Mi-a placut asocierea cu Laura Stoica. Cu adevarat, oamenii sunt pretuiti mai mult dupa moarte, dupa ce dispar dintre noi. Stiu persoane care nu auzisera in viata lor de Laura, dar dupa ce a murit, i-au devenit fani. Nu erau genu` ala de :” Vai, a murit, sunt fanul ei nr.1…. Da` cine era asta?”. Ei au „cunoscut-o” prin muzica ei si chiar si post mortem, ii erau fani.
    Sper ca si cu Madalina sa se intample acelasi lucru. Nu sunt o fana infocata de-a ei, dar am pretuit-o intotdeauna pentru felul de a fi. Ea nu s-a dezbracat in videoclipuri, ca Lady Gaga, poate pentru ca nu avea nevoie. Putea sa arate lumii vocea sa, fara sa se „ajute” si de marimea bustului.

    Tot ce pot spune e…Dumnezeu s-o ierte! Ai trait fantastic, Madalina, dar plecarea n-a fost una grandioasa, asa cum o meritai! Asta e! R.I.P.

  12. Fata draga cu par de foc, voce de aur,
    Cantecele tale ne-au fost ca un tezaur…
    In minte am cate cuvinte, cate regrete
    Cate lucruri ce ti le-as fi spus pe indelete.

    Privesc spre cer si-mi lumineaza steaua ta
    Stiu ca vei fi alaturi de tot ce-ai iubit candva
    Vor rasuna etern cantecele triste si de amor
    Ne-am minunat,dar acum ne vom topi de dor.

    Te-ai inaltat spre o lume mai buna,mai dreapta
    Ti-ai daruit lui Dumnezeu , sufletul fara pata,
    In inimi vei fi vesnic, vei fi nemuritoare
    Vei fi puternica fiinta la mare departare.

    Regretele ma coplesesc,la fel si inconstienta
    Cum te-a coplesit pe tine,fata draga,dependenta
    Dar stim ca vei fi mereu cu noi, aici
    Cand picam,gata oricand sa ne ridici.

  13. Ea chiar era o vedeta care sa merite !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dumnezeu sa te odihneasca in pace !!!! RIP :((

  14. S-a sinucis un om si nimeni nu a observat puna acum suferinta ei sufleteasca!
    Cund vom invata sa ne ingrijim sufletele si nu cariera, masina, casa etc?
    Ce nemernici de medici au fost cei care au trimis-o acasa dupa un episod de sinucidere fara sa se ocupe de ingrijirea ei psihiatrica?
    Mai ales ca ea a dat semnale, a strigat dar nimeni nu a auzit-o.
    Ma uimeste ca in mass-media romanesca nu se vorbeste deloc de starea morala dezolata in care se gasesc sufletele noastre, de egoismul nostru fara margini. S-a sinucis poate pentru ca nu a gasit pe nimeni care sa o asculte. De psihiatri nu mai vorbesc…
    Dumnezeu va avea grija de in ceruri , noi pe pamint nu am facut-o!

    • foarte bine spus! s-au facut multe greseli, trebuia sa aibe grija de ea. acum faptul este consumat.
      cat despre starea psihica, asa este, oamenii nu se gandesc la starea emotionala, la adevaratul sens al cuvantului fericire. sunt atat de tristi romanii, observ asta si cand merg pe strada, sunt nervosi, cu orice prilej sa se ia de tine. spre deosebire de alte tari unde toata lumea e numai un zambet (s-ar putea zice, aia au prilej, la noi cu atatea greutati, dar nu conteaza, e important cum avem grija de sufletul nostru). la noi daca ii zambesti cuiva pe strada se uita urat la tine, avand impresia ca vrei sa-i faci ceva rau.

  15. Regrete eterne, Madalina!

  16. Trupul Madalinei Manole va fi depus la Sala Radio, cei care doriti sa mergeti sa va luati la revedere, puteti sa o faceti.

  17. se pare ca fata cu parul de foc va ajunge in foc.

  18. ce usor vorbeste lumea de faptul ca avea totul si ce-i mai trebuia si de ce s-a sinucis. Madalina era extrem de sensibila, nu se multumea niciodata cu putin, probabil a simtit ca nu este iubita cu adevarat.
    Dumnezeu s-o ierte!

  19. Imi place cum ai abordat ideea, sunt in totalitate de acord, dar nu stiu daca as fi reusit sa scriu chiar asa.
    Ca sa-i citez una din melodii(e vorba despre ” Tu n-ai avut curaj”), ei bine, da, draga Madalina n-ai avut curaj! Cel mai bine pentru tine, pentru apropiati si pentru fani ar fi fost sa infrunti situatia, nu vad rostul sinuciderii.
    Si felicitari, Andi. 🙂

  20. afara ploua. in traditia populara acest lucru inseamna ca ea nu a vrut sa plece dintre noi, ca ingerii plang si totusi ea a optat pentru asta.

  21. „Plec, te las cu bine
    Nu-ti cer nimic, nu vreau nimic”

    De ce? :(( :(( 😦

  22. Eu nu stiu daca s’a sinucis si daca da, de ce a facut’o. In orice caz nu vreau sa stiu. Eu stiu ca, pe langa artista desavarsita care intr’adevar a fost, Madalina Manole a fost un om ca noi toti. Si, dupa cum bine stim, toti oamenii sunt supusi greselilor. Acum, daca s’a sinucis, daca a gresit, de ce a gresit, daca trebuie criticata sau laudata, daca trebuie iertata sau nu… ei bine, astea nu sunt deciziile noastre. Noi suntem doar spectatori, asa cum am fost si pana acum. Rolul nostru a fost de a sustine artistul Madalina Manole si de a aprecia putinul cat am cunoscut din omul Madalina Manole.
    Atatea speculatii! Atatea zvonuri si deductii! Pentru ce? Pentru nimic. Pentru presa poate ca a fost pentru audienta sau poate chiar le’a pasat. Pentru noi ceilalti… a fost un alt spectacol (daca exprimarea mea nu e cinica) trist, intr’adevar.
    Sa lasam intrebarile „De ce a facut’o? Oare nu s’a gandit la copil, la familie?Cum s’a sinucis de fapt?” si afirmatiile gen „Nu e bine ce a facut!” etc. Noi nu am cunoscut’o si nu putem vorbi in necunostinta de cauza. Mi se pare nedrept fata de ea si poate chiar fata de noi insine.
    Omul Madalina Manole a murit. Tot ce putem noi face acum, daca ne pasa, este sa ne rugam pentru ea pur si simplu.

    • Dar nu trebuie sa se creeze un precedent. Si prin simplul fapt ca s-a publicat numele substantei cu care s-a sinucis este un lucru rau. Cati adolescenti nu cauta diverse metode sa se sinucida.
      Lucrurile nu trebuie lasate asa. Sa privim cu indiferenta: da..a murit..pacat..treaba ei. Nu trebuie sa se mai intample si cu altcineva si poate sa fie o lectie pentru unii ca prin sinucidere nu rezolvi nimic, a doua zi tot o sa mearga semafoarele, tot o sa se vanda ziarele, tot o sa lumineze soarele. Nu o sa se opreasca lumea daca tu nu mai esti printre noi.
      Tu ai dreptate ca nu trebuie sa fie criticata, dar sa nu se faca nimic. Stam si ne uitam? Intrebarile acelea se pun, s-au pus mereu, ca asa este firea umana. Unii incearca sa para mai interesanti iesind din normalitate, de fapt ei doar incearca sa evite un cliseu: acela de a intreba de ce s-a intamplat asta si ca nu e bine ce a facut. si tocmai evitarea cliseului este un cliseu. asa este omul.

  23. Sunt perfect de acord. Asa e omul, asa se comit clisee. Intr’adevar, sinuciderea este un act disperat, care nu trebuie sa aiba loc, orice conditii grele ar fi. Da, lumea trebuie sa stie asta. Tinerii trebuie sa stie asta. Insa lucrul acesta a fost spus de atatea ori si este spus in continuare. Daca nu in toate familiile se spune, se spune macar la scoala, se spune in presa, peste tot.
    Da, tinerii trebuie informati. Tinerii sunt informati si sper ca vor fii in continuare.Totusi, a te sinucide sau nu… nu depinde in cea mai mare parte de ceea ce ti se spune ci de propria putere si mentalitate.
    In orice caz, nu vreau sa fiu inteleasa gresit. Moartea Madalinei Manole nu trebuie privita cu indiferenta! Eu nu o privesc cu indiferenta. Spun doar ca faptele nu trebuie judecate in necunostinta de cauza. Afirmatiile trebuie sa aiba argumente. Asa mi se pare drept fata de omul despre care se vorbeste.
    Sunt adepta conceptului: a nu judeca. Asta nu inseamna a nu’ti pasa.
    Dupa parerea mea, ai dreptul sa analizezi hotararile unui om si sa le judeci doar in momentul in care intelegi omul respectiv, in care ii cunosti cu siguranta toate problemele si temerile de aproape, si poate nici atunci macar..
    Este constiinta. Madalina Manole a murit, da. S’a sinucis? …asa spune presa. Motivele? A fost greseala comisa de neiertat? Oare chiar a fost greseala comisa? Nu sunt indiferenta acestor lucruri. Sunt constienta ca nu pot afla raspunsurile corecte, ci doar supozitii si speculatii pe baza unor argumente insuficiente.

  24. Mi-a fost tare greu sa privesc imaginile de la Sala Radio, cu sicriul Madalinei. Era alb. Exprima foarte multe. Nu am suportat sa vad crucea pe care scria: Mircea Magdalena Anca. Acela era omul Madalina Manole. Omul a murit, Madalina nu.
    Dupa cum bine stim, religia nu este deloc de acord cu sinuciderea si in consecinta, Madalina nu va avea parte de o slujba in biserica, cum ar fi meritat, ci va fi oficiata in afara bisericii de un preot. Dumnezeu s-o ierte! 😦

  25. A murit de ziua ei ca o artista. A murit ca Shakespeare. Cred ca prin asta am spus tot, tragismul shakespearean este cunoscut de toata lumea.
    Nu uita ca viata e vesnica!

  26. exceptional post, felicitarile mele.
    cat despre Madalina…s-a spus deja tot. Rest in peace!

  27. Imi pare foarte foarte rau pentru Madalina! Nu pot intelege gstul pe care l-a facut. Parintii mei lucreaza la Societatea Romana De Radio Difuziune. Noi eram amici buni cu aceasta minunata artista. Eu am si jucarii de la ea. CONDOLEANTE! Ne este tuturor INCREDIBIL de DOR de ea. O vream inapoi!!!!! ADIO…

  28. Trist….condoleante

  29. Nu cred ca trebuie judecata acum , doar ea stie ce a fost in sufletul ei . Ca orice om , probabil a avut o perioada proasta , a clacat . Nimeni nu are dreptul sa o condamne , in locul ei putea fi oricine si cred ca in viata fiecaruia exista un moment cand simte ca nu mai poate . Unii sunt mai puternici , se ridica din propria cenusa , isi refac viata dupa acea perioada proasta , altii insa cad prea adanc ,nu se mai pot ridica. Asa cred ca o fost si cazul Madalinei . Chiar daca e vedeta (vb la prezent pt ca ea va ramane mereu vie in sufletul meu) poate nu a avut o viata perfecta . Nu tot ce se vede la tv e si adevarat .
    Trebuie sa ne aducem aminte de ea asa cum era in vremea ei buna , si sa invatam sa nu mai fim asa „romani” in situatii de acestea , adica sa lasam judecatul la o parte si sa vedem partile bune pe care omul respectiv le`a lasat in urma sa.
    Dumnezeu sa te odihneasca in pace , Madalina !

  30. „bravo..felicitari….complimente…un adevarat jurnalist”..da?
    pt ce? pt gandurile tale atat de comune? …aaa…ok..daca asa functioneaza, atunci hai sa fim in rand cu lumea si deci felicitari pt gandul tau expus aici…
    Consider insa ca era mai simplu si mai adecvat sa adopti o alta metoda zic eu, sa specifici faptul ca pentru a recurge la un asemenea gest este nevoie de o enorma cadere psihica..si problema noastra a romanilor si nu numai, este ca nu luam in serios nici starile de depresie si nici ideea de a merge la un psiholog si asta din mai multe motive..poate pt ca nu vrem sa ne aratam vulnerabilitatea, sau poate pt ca gandim ca psihologii sunt pt nebuni, sau pur si simplu nu ne putem permite sa apelam la un psiholog.. dar sunt situatii in care nu ne putem ajuta singuri…exista foarte multe persoane intr-adevar slabe de caracter si foarte negative care au nevoie de mult sprijin, atentie, dragoste..etc…trebuie sa fim atenti la cei dragi noua, la starile lor de spirit, sa incercam sa-i facem sa se simta importanti si iubiti…poate ar fi putut fi ajutata daca s-ar fi deschis in fata celor apropiati ei sau poate nu…dar pentru toata lumea spun..comunicarea este foarta importanta…sa fim deschisi, sa vorbim despre noi, despre ce ne bucura si ce ne doare, sa ne lasam ajutati atunci cand avem nevoie de ajutor , sa fim puternici si sa avem o viziune pozitita asupra vietii.. sa fim senini si mai buni

    • Stimabilă Ana, care este problema ta? Cum se numeşte postarea? Se numeşte „Fată dragă, erai tristă.”, da? Se referă la Mădălina Manole. Aşadar nu se numeşte „Dorinţa lui Alexandru Orlando de ascensiune şi de a primi felicitări”. Nu văd legătura între subiect şi ce îmi/ne transmiţi tu. Dar aşa este românul, el este mai interesat de capra vecinului, de aceea am ajuns şi unde am ajuns. Trebuie cineva să facă pe interesantul, să fie contrar, că altfel nu poate să iasă în evidenţă.
      Ok, tu eşti de părere că am un post mediocru şi nu înţelegi de ce unii mă felicită. Foarte bine, acum e rândul meu să te felicit. Este părerea ta, ţi-o suţii, poţi să crezi ce vrei, nu mă interesează. Îmi dai tu de mâncare? Îmi plăteşti tu factura la internet ca să îmi facilitezi să am un blog? Nu. Am liber arbitru, să scriu ce vreau/cum vreau, nu cred că trebuie să îmi impui tu ceva. Eu nu scriu după hedonismul fiecăruia.
      Eu doar am scris un post, de rutină, cum am mai scris şi alte o sută, cu un limbaj accesibil tuturor, nu am vrut să ies în evidenţă cu nimic. Nu o să primesc o vilă pe nu ştiu ce insulă exotică dacă este citit un post sau apreciat. Dar aşa este, când vezi că un lucru este accesat, citit de lume, trebuie stopat acel lucru. Eu nu am influentat cu nimic, fiecare a scris ce a vrut. N-am zis că sunt fan Mădălina Manole, repet, am scris pentru că merita să înşir nişte cuvinte pentru artista care a fost. Nu sunt jurnalist, sunt un băiat de 16 ani. Nu am zis că scriu bine, eu doar scriu, vă interesează bine..nu vă interesează iarăşi bine. O să trăiesc la fel de bine în continuare şi citit de lume pe blog şi dimpotrivă. Sunt tare curios însă cum scriai tu la vârsta aceasta.
      Am face bine să ne concentram pe subiect şi să lăsăm invidia, să lăsăm câte vizualizări are nu ştiu cine, câte comentarii, câte aprecieri. Şi mă bucur că există şi păreri contrare, pentru că altfel ar fi fost ceva dubios că na..relaţionez cu oameni?! Să existe doar cuvinte frumoase de la oameni? Nicio jignire? De ce să laude pe cineva când ar putea să îl facă să se simtă prost?! Ceva ar fi fost în neregulă să fie doar de bine. Şi totuşi puteam să îmi trăiesc la fel de bine restul vieţii fără să fi aflat sentimentele tale de antipatie vis-a-vis de ceea ce scriu eu.

      • Draga Alexandru :)…Totusi nu cred ca e cazul sa te simti prost in fata unei critici..esti ok..ma asteptam la un raspuns mai taios, dar reactionezi ok si la critica.. Frumoasa initiativa. Ieri a fost prima data cand am intrat pe site-ul tau si sincer citisem toate rasp astea de lauda si am zis… hai sa variem putin site-ul asta ;). Imi place ceea ce faci si sper sa te tina in continuare…
        Si cat despre mine am aproape de 2 ori cat varsta ta si cu toate astea scrii deja mai bine ca mine .
        Multi fani si multa bafta in continuare..

        ana

  31. Am fost fanul muzicii ei, o sa o mai ascult din cand in cand pe casetele prafuite.. ba chiar am fost indragostit de Madalina, de la distanta bineinteles… Nu cred ca s-a sinucis, dar cum ai spus si tu.. adevarul il stie numai ea. Si poate l-am afla si noi daca tot ce vedem in CSI ar fi posibil si in Romania. Dumnezeu sa-i linisteasca sufletul…

  32. Tristetea e reala, dar daca asupra mortii Madalinei nu ar plana semne serioase de intrebare… stiti care sunt efectele Furadonului asupra organismului uman?

    Ce spun experţii despre insecticidul Furadan, cel ingerat de către Mădălina Manole: http://wp.me/pAmVJ-12q

  33. Acestei stele de pe bolta muzicii romanesti, i se refuza o slujba crestineasca, pe motiv ca s-a vandut Diavolului, fiind o sinucigasa. Incurcate sunt caile Domnului, din naosul obscur stors din mintea si poala popilor!Oare, IIsus Hristos, nu si-a premeditat moartea, fiind tot un fel de suicid?! Am scris si eu un Psalm al unei slujbe pe un picior de plai, deasupra cerului liber care ne mai rabda, ca o nunta din cer a Madalinei:

    NAOSUL DIN CURTEA DIAVOLULUI
    (soarta sinucigaşilor fără de biserici)
    de Marian Nicolescu

    Pe coviltirul alb al norilor sub candelabrul lunii
    Stă moartea,
    Îmbrăcată în alb, ca o prinţesă de vată de zahăr,
    Într-o caleaşă albă ca îngerii, ca pegaşii, cu nunii
    Ce-i ţin partea
    Craiului ştirb-Regele Timp-, Târziul: Mare Mahăr.

    Urda din buzele albe supurează otrava zeilor nebuni
    Şi sălbatici
    Într-un săcuţ cu zer acriu al lacrimilor deznădejduitei
    Căzute pe covorul trenei miresei norilor cu aştrii buni
    Dar apatici,
    Ca un cor al robilor care mărşăluiesc goi pe orbita suitei.

    Unde merg, cu toţii, în această nuntă sărutată de iele
    Şi de vârcolaci?
    Care fug musai, cu Luna şi Soarele în Cosmosul din haos,
    Împletind furca cerului cu gard de nebune şi parc de stele…
    Floarea crucii-n colaci,
    Si coliva cerului din piulita grâului, gonită de-un ecou de naos.

  34. felicitari Andi pt articol, ca de obicei e foarte bine scris.
    Si eu voi spune atat: Odihneste-te in pace „fata draga”, cantareata copilariei mele!

  35. Te mai intreb o data:

    DE CE, FATĂ DRAGĂ?
    de Marian Nicolescu

    Am muls din ceruri laptele vieţii în hârdăul norilor
    Ca să resuscitez vatra arsă a sufletului muritorilor,
    Dând speranţe clepsidrei reci a timpului cu-n gând
    Care mângâia corzile chitarei râzând sau plângând.

    Trubadurul încălzit sub aripa măiastră a ciocârliilor
    Care zboară cu PĂRUL DE FOC în hora rotundă a iilor,
    Adună dor sub cămaşa din sân a inimilor ‘nnegurate,
    Turnând izvor de adevăr în vetrele de amintiri curate.

    De ce, îngerule, ţi-ai obosit inima pentru bucuria din noi?
    De ce ne-ai mânat viaţa din bălţi de amar, terfelit în noroi?
    De ce un gând curat nu ţi-a mai îndulcit cu cânt gura-ţi fragă?
    Azi, trăind ca în vis, cu izvoare de stea. De ce? Pentru ce,fată dragă?!

  36. BUNA,,,,,,,
    stii cat de greu e sa iubesti dar sa nu primesti dragostea ce-o daruiesti????
    mai presus de „artista” era FEMEIE………..
    te-ai gandit ca poate a iubit cu toata fiinta ei,la cat de sensibila era ,dar niciodata n-a primit egalul????
    e crunt sa cersesti iubire.
    e crunt sa ai bani,,faima ,,vila dar sa nu ai ceva ce nu se poate cumpara:::: DRAGOSTE….
    e crunt sa existi doar pentru altii si pentru cel de laga tine sa fii un simplu coleg de camera……
    dragostea doare……

    mai ales cand tu vezi viata in alt fel iar cel de langa tine e paralel cu tine.
    e crunt sa vrei atat de putin sa fii fericita si sa nu primesti cum ar fi:
    o mangaiere
    un sarut cand faci mancare
    o atingere cand treci pe langa „el”
    o vorba calda
    un simplu „te iubesc” din cand in cand
    un pupic dat pe strada cand te plimbi cu „el”
    un compliment cat de rar……
    un sms cu „mi-e dor de tine”,,,,,,,
    iubirea doare

    pacat,,,,,,,,,,,,,, nu trebuia sasi ia viata,,dar sufletul ei trebuie sa fii obosit de-atata tristete…………………………………………………

  37. Nici un om normal nu poate face lucruri marete .
    Madalina avea o sensibilitate aparte care nu se poate traduce prin cuvinte .
    Lasati lucrurile normale pentru oamenii normali
    Bucurati-va de maretele realizari ale celorlalti.

  38. MADUTA noastra o sa ne lipsesti enorm de mult… eu inca nu imi revin din soc.. te am iubit si te voi iubi mereu si de cate ori vom da play vei reinvia prin minunatele tale piese! . . NU O SA TE UIT NICIODATA. Dumnezeu sa o ierte!


Lasă un răspuns

