Alexandru Orlando
visez enorm, colorat în demenţă

O Eugenie


„cerul înstelat desupra mea, şi legea morală din mine”

Imaginează-ţi că eşti o eugenie. Mereu eugeniile au fost de două feluri, eugenii la 3 mii şi eugenii mai scumpe.

Cele la 3 mii sunt înecăcioase, însă oamenii fac abstracţie de acest lucru pentru sunt nişte fiinţe cu obiceiuri atavice şi ca să-şi satisfacă o plăcere de moment, ajunsă chiar la stadiul de necesitate, nu se mai gândesc la consecinţele ulterioare.  3 parale eşti, atâta faci. Dar dacă îneci omul? Ia spune, dacă îi rămâi în gât? Ce o să faci? Eşti un ghimpe, un ghimpe care înca nu a expriat, de 24 de grame.

Acelaşi final o să-l ai şi tu, chiar dacă ai costat 6 mii, tot disipat în mii de bucăţele o să ajungi, în schimb, având o concepţie holistică asupra genezei tale, vom observa o diferenţă, un alt calibru de materie, ceva net superior, capabil de satisfacţii absolute (pentru o eugenie, să păstrăm proporţiile, totuşi). Şi tu o să-i rămâi printre dinţi, şi pe tine o să te îndepărteze cu limba sau eventual cu degetul arătător de la mâna stângă (dreapta fiind încă ocupată cu cealaltă jumătate a ta) , ca pe un reziduu nefolositor şi utilizabil doar în închegarea materiei fecale. Da, cu mâna stânga te mănâncă oamenii, întotdeauna te-au avut la inimă..

Fiinţa umană a fost reprezentată prin tine, eugenio. Dualitatea existenţială a oricărui om este surprinsă în cadrul unei eugenii. Mai mult decât atât, chiar şi concepţia freudiană asupra instaţelor pshice: Sinele, Eul şi Supraeul, este ilustrată în tine. Mereu Eul va fi calea de mijloc între Sine şi Supraeu, grade intangibile (rigide, aşa cum sunt cele două părţi ale eugeniei). Această reprezentare cu caracter de verticalitate poate releva şi stratificarea socială. Nici nu ştii cât de important eşti. S-ar putea argumenta o grămadă de lucruri rezumându-ne doar la a te privi. Limitarea umană (încadrarea între două margini), paralelismul (poate chiar existenţa universurilor paralele), moartea (coşciugul), ciclicitatea, simetria şi câte şi mai câte.

Pac! (asta însemnând că am pocnit din degete, cred; sau din moment ce am pocnit din degete trebuia poc? Bine, şterg) Poc! Revino din hipnoză, în viaţa reală, trăieşte iar monotonia de zi cu zi şi începe a-ţi pune interogaţii metafizice. Ai aflat atâtea, o Doamne, eşti aşa norocos că pentru o clipă ai fost .. o eugenie :).

8 răspunsuri to “O Eugenie”

  1. Foarte bine punctat! Oamenii pot fi considerati niste eugenii. Ai un stil deosebit de a scrie (ti-am urmarit multe postari si ti-am remarcat ideile, desprinderile de realitate si conceptiile tale de viata care mi se par extraordinare).
    Dupa ce ca esti foarte greu de inteles, mai folosesti si un limbaj care nu permite nici macar sa citesti postarile, restrictionezi clar masa cititorilor. Stilul tau este greoi, trebuie sa te gandesti la ce ai spus, mereu are subinteles.

    • Ooo, merci fain! Ai remarcat bine, chiar la acest lucru m-am referit..pentru câteva clipe fii un om care îşi pune probleme existenţiale, încearcă să îţi răspunzi la ele, vezi acest lucru în tine, în eugenie. Oamenii sunt ieftini. Foarte puţini sunt valoroşi, dar aceia nu sunt oameni, sunt supra-oameni. Pacat că mulţi nu sunt capabili să înţeleagă viaţa şi sunt orbiţi de anumite speculaţii, întâmplări şi nu se mai întreabă dar de ce? dar chiar aşa o fi? A, nu am spus că eu înţeleg viaţa, oh..cât aş vrea acest lucru. Dar fiecare are viziunea lui. Universul este într-o coajă de nucă, aşa cum spune Hawking.
      Eu consider că sunt explicit în postări, dar într-adevăr există subînţeles, doar sunt o eugenie (am dualism existenţial :D).
      Mulţumesc înca odată pentru aprecieri! Repet, eu nu scriu frumos, eu scriu, nu ştiu de ce. Nu vreau să ştiu. Eu sunt doar eu. Pe curând!

  2. 1. Cred ca ar fi mai indicat sa citim din Kant inainte sa citam din el, mai ales in asemenea circumstante. (Umila mea logica spune ca nu exista nicio legatura intre acest textulet si citatul domnului Immanuel)
    2.Comparatia eugeniei cu Sine-Eu-Supraeu e nefericita, fie si pentru simplul motiv ca, din cate am observat pana acum, eugenia are cele 2 parti intre care gasim crema aproximativ identice. De aici ar rezulta o relatie de tipul Sine=Supraeu, afirmatie care l-ar supara peste masura pe Monsieur Sigmund.
    3. La aceasta ora nu vad ciclicitatea din eugenie…

  3. 0. Răspunsuri (la fel de structurate):
    1. Logica ta nu pot să zic că te înşeală, pentru că la prima vedere, citatul ar trebui să facă legătură la „textuleţ” cum se face în orice tipar, însă poate anunţa ceva sau din contră poate readuce un lucru deja spus. Ca să pot să-l atest totuşi postării, aş argumenta prin a spune că m-am referit la faptul că omul poate fi regăsit şi sub alte forme [păstrându-şi „legea morală” şi numai prin respectarea lor se ajunge la stele (Univers)].
    2. Am privit mai mult părţile aparent identice ale eugeniei ca nişte limite, între care se clasează crema, adică bineînţeles, Eul. Nu le-am individualizat, ci doar am sugerat 2 limitări ale Eului (într-adevăr, contradictorii, se resping , doar crema reuşeşte să le apropie) între care mereu oscilează. Ai observat, de multe ori se rupe doar o parte din cele două, diferenţiindu-se şi dezvoltând astfel o tendinţă a cremei de a ieşi (în fapt, a Eului, de a aluneca mai mult spre Supraeu sau de ce nu, spre Sine)
    3. Ciclicitate..ce ciclicitate poate fi într-o eugenie? Să încercăm să privim una atipică: oricum ai aşeza o eugenie este la fel, revine la starea iniţială, deţine periodicitate (după o rotare cu o lăţime revine cum a fost 🙂 )
    Şi totuşi, ar apărea o contradicţie între răspunsul de la 3 şi cel de la 4 (dacă revine cum a fost după o singură rotire, înseamnă că părţile sunt identice, logic). Însă repet, m-am folosit de cele două părţi doar pentru a încadra alt concept şi a crea argumente (după mine, relevante, dar fiecare vede cum vrea, cum crede). A, am uitat să pun 4.

  4. A (prim), şi acum se centrează atenţia aşa mult pe ce? Pe o eugenie? Pana mea, e doar o eugenie. Prea se scormoneşte în cacao (al eugeniei, bineînţeles) , se analizează acest produs alimentar până la fiecare element component. Pentru a răspunde criticilor însă, sunt nevoit să despic firul în patru (puţin spus patru). Măcar de ar fi ceva mai interesant. Şi totuşi, lucrurile simple spun foarte multe.
    Ajunge această eugenie să fie element definitoriu pentru postările mele (nu vreau asta şi nici nu este, sunt alte idei pe care le-am folosit în mod repetat, în mai multe însemnări). Eu am făcut doar o comparaţie, este o postare, nu un tratat de filosofie. Am spus asta pentru că un amic mă striga prin curtea şcolii: ” băi eugenie „.

  5. Evidemment, „e doar o eugenie”. Nu voi comenta mai mult, afirmatia graieste de la sine 😀


Lasă un răspuns

