Alexandru Orlando
visez enorm, colorat în demenţă

Last fm


Printre multitudinea de site-uri pe care le descoperi în urma navigării pe Internet, găseşti şi http://www.last.fm/ . Despre ce e vorba? Este un site care îţi contorizează toate melodiile pe care le asculti în computer (utilizând Winamp sau Windows Media Player). Şi apar acolo diferite statistici: câte melodii ai ascultat de la trupa X.. , vezi compatilibităţile cu alţi useri. Şi deobicei oamenii care ascultă muzică asemănătoare se şi înţeleg, deci este o modalitate de a cunoaşte oameni, de a vedea ce ascultă. Mai sunt şi diferite opţiuni care îţi pot arăta câte melodii ai ascultat pe zi, ce gen de muzică îţi predomină. Există şi grupuri, unde se strâng useri cu interese asemănătoare. La shoutbox laşi mesaje, şi aşa te cunoşti cu omul.

Spre exemplu, eu mi-am făcut acest cont din 13 iulie 2009 şi am ascultat până acum 28822 de melodii. (momentan nu îmi mai merge winamp-ul). Dintre toate aceste melodii 5.292 sunt de la Queen, 3.410 de la Michael Jackson, 2.120 de la Guns N’ Roses… Şi tot aşa. Există şi un top al melodilor, la mine melodia cea mai ascultată este Queen-Bohemian Rhapsody (de 1.062 de ori în 9 luni şi 4 zile). vă las şi contul meu http://www.last.fm/user/a_innuendo pentru a vă dumiri mai bine.

Melodiile sunt contorizate de un Last.fm Scrobbler, pe care îl downloadezi dupa ce îţi faci contul. Pentru ca melodiile să fie contorizate, trebuie să aibe completate câmpurile de la click dreapta -> View File Info. Cel puţin titlul şi artistul să le ai completate.

Sper să vă placă !

Un răspuns to “Last fm”

  1. Si eu n-am stiut ca ai cont pe last fm….. 😀


Lasă un răspuns

