Alexandru Orlando
visez enorm, colorat în demenţă

Profesori


În acest post aş vrea să vorbim despre iubiţii noştrii dascăli, cei care după ei chestiile aceleaa numite cataloage şi se prefac că ne învaţă ceva. S-ar putea să fie multe deviaţii de la subiect şi la materiile pe care le predau, dar nu-i bai, aşa-i băi emininche?

În primul rând, titulatura de profesor se acordă în urma absolvirii unei facultăţi, fie la taxă sau la stat, fie la Bucureşti sau la Ploieşti…fie ? Este o mare diferenţă între un profesor care chiar a învăţat şi este bine pregătit, atât din punct de vedere al universului de cunoaştere cât şi al metodelor didactice şi un profesor care a făcut facultatea la particular, cu o diplomă obţiunită pe baza banilor lu` tăticu` care este limitat.

Foarte bine, au absolvit facultatea (ca gâsca prin apă unii) şi urmează examenul de titularizare [cu cunoscutele subiecte ştiute, mită la profesorii corectori, copiat] dar deja sunt la ordinea zilei astea. Şi la repartiţii, multe mânării. Contează şi culoarea politică a inspectorilor.

„Bună ziua, am luat 2,50 şi aş dori post la Haşdău, că am auzit că acolo sunt deia cu bani şi deştepţi şi poate îmi pică şi mie ceva”

inspectoru’: „oo sigur Vasilica, în 3 ani te fac şi directoare”

„multumesc ;;) ”

Deci cum pula mea să îmi predea mie una care a luat 2 la titulaziare? Sau nu numai mie, cum să îi predea cuiva? Cum ar avea proasta aia tupeul să ridice capul din pământ şi să pună notă mai mică de 10 ? Deci un punct e din oficiu, cred că orb de-aş fi fost şi tot aş fi luat mai mult. Ştiu că nu sunt acceptaţi ăştia sub 7, dar mai dau o dată şi cu pilă iau. DAR 2 MĂ??? Cum mă să îmi spui mie că o deaia va fi profa mea? Să fie pişătoarea mea din clasă , sau cum? Mai bine ne lăsăm de şcoală. Dar astea complexate că sunt proaste, astea fac pe relele şi pun note mici, să compenseze cu ce primeau ele mereu, inapte fiind să depăseaşcă bariera persoanelor cu insuficientă materie cenuşie.

Un profesor adevărat nu face compromisuri niciodată. A fi profesor, este..la urma urmei o meserie. Elevii în general sunt nemulţumiţi de note. Dar sunt nişte formalităţi. De exemplu în meseria de medic, îi scrii pe reţetă pacientului boala şi medicamentele pe care să le ia. Cum ar putea să scrie altă boală decât cea pe care o are? Aşa şi profesorul, cum ar putea să-i pună elevului, alta notă decât cea pe care o merită? De aceea sunt şi greşelile, când sunt supraestimaţi elevii sau subestimaţi, ceva se întâmplă după aceea, ca şi cu medicamentele, nu identifici bine boala, nu se vindecă. Notele sunt de la 1 la 10. Ar trebui acordate toate. Un profesor adevarat aşa face. Nu-mi plac profesorii care nu ştiu să se impună în faţa clasei şi sunt luaţi peste picior de elevi. Înseamnă că devin nişte cârpe.

Şi mai sunt profesorii aceia se uită în stânga şi în dreapta la note, pune dracu cât merită şi nu te mai interesa ce a făcut la celelalte obiecte. Sau aceeia care dacă au catalogul în mână se cred mari şi tari şi au atâtea fiţe în ei şi le place să ironizeze elevii şi să îi facă să se simtă naşpa. Dacă tot îi pui 3, nu îi mai face scandal o oră că nu a învăţat cu ce litere începea al 4-lea cuvânt de pe al 5-lea rând, numărat de la stânga la dreapta. Şi încep să ţipe şi se crizează şi te face albie de porci.

Păcat că sunt şi profesori slabi. Şi ca intelect dar şi ce ştiu. Şi îşi pregătesc de acasă exerciţiile pe carneţel, bineînţeles se uită la răspunsuri, şi după se aşteaptă de la tine să la faci într-o oră. Da, bine, de acord, dai exerciţii grele la test, dacă explici bine şi măcar tu ştii să le faci. Dar în momentul în care ia jumătate de clasa 3 la o lucrare ar trebui să îţi pui un semn de întrebare că şi tu ai o vină. Nu iau apărarea elevilor, că e drept, nici ei nu învaţă. Dar la lucrări trebuie să dai exerciţii asemănătoare cu cele lucrate şi să fii sigur că au înţeles toţi şi după dai lucrare cum vrei tu de grea. (în limta celor lucrate). Dar nu să se lucreze la clasă exerciţii uşoare şi la test dă din nu ştiu ce culegeri de nici profii nu ştiu să le facă. Şi crezi că o să ştie mai mult dacă îţi baţi joc de ei? Cu notele nu am nimic, înţeleg a luat 3 îl pune, a luat iar..la fel. Dar să te asiguri că acel copil este stimulat şi va învăţa.

Şi nu mai zic, profesori care îşi pun slugile de la meditaţii să ia pulsul clasei, părerea despre ei, cu cine fac meditaţii. Şi după se răzbună. Sau nu le participă la nu ştiu ce concursuri ca să le ia premii să le crească salariul şi să le prelungească activitatea de milogi. I-aş lua şi i-aş pune la zid şi împuşcaţi. Sau nuu, i-aş alinia aşa, să consum mai puţine gloanţe. DECI UNII NU AU CE CĂUTA. N-au găsit altceva şi hai să ne facem profesorii. Sau mai sunt catastrofe dealea care au făcut facultatea de română dar ei mai predau şi engleză, franceză şi latina :)). Şi fac şi meditaţii şi iau preţuri mai mici decât un profesor normal, ca nişte curve dealea să le vină proştii la meditaţie. Şi omu de rând: ia uite mamă, aici îmi ia 20 lei, la Xulescu îmi ia 30 de lei, hai că mă duc aici. Dar nu se vede diferenţa de calitate şi facultatea la Braşov la fără frecvenţă şi la Universitatea Bucureşti.

Deci învăţământul, sistemul care te formează atât de naşpa, TOTUL…e la pământ. praf. pulbere. Şi examenele  alea, o ruşine de examene. Atâtea pile. Telefoane, liste întregi (ca bonurile de la Carrefour) cu elevi care trebuie să primească 10 la proba orală, având un oral mai mult mai mai puţin convingător :)). Uhhmm:D. Deci odată ce accepţi să pui pilă cuiva, să pui o notă nemeritată, unui elev, înseamnă că te coordonează acel om, îi eşti inferior şi nu ai nicio putere de cuvânt, eşti o marionetă cu sfori puţin vizibile. Nu ştiu, e trist de ei, ca să-şi cumpere nu ştiu ce din banii aceeia, fac aceste compromisuri. Pentru mine, demnitatea umană este mai presus de orice, mai ales de nişte bani.

Şi la multe obiecte se pune accent pe tocilărit. Dacă îţi scrii toate temele acelea (majoritatea inutile) totul e bine. Şi când eşti ascultat, trebuie să ştii tot din caiet. Dar ei nu sunt conştienţi că elevii vor ştii lecţia aceea o saptămână..2. dar peste 2 ani nimic nu mai ştiu. Pentru că nu ştiu cum să o înveţe logic. Şi sunt multe diferenţe în clase. Pur şi simplu că ai enervat un prof, te ascultă des sau dimpotrivă, nu te ascultă. Se fac multe chestii de căcat. Şi profesorii nu sunt la fel de exigenţi şi asta avantajează unii elevi. Poate unii sunt mai buni la un obiect faţă de alţii, dar la obiectul acela primesc note mari mai toţi pentru că e proful de treabă şi nu se face diferenţă şi poate ei sunt mai slabi la alt obiect unde proful e al dracu şi acolo se face diferenţa, fie el obiect de profil sau nu.

Ca să fac o paranteză aşa, obiectele mele preferate sunt: matematica, chimia, fizica, dar şi informatica e destul de ok. Însă, nu există obiect pe care să îl urăsc mai mult decât franceza!!! God, deci e singurul obiect la care nu prea ies din clasa inainte de oră pentru că mai repet odată cuvintele pe care trebuie să le ştiu pe derost, că dacă nu am o bilă neagră (şi cum eu nu mă pricep să învăţ ceva care nu e logic şi de toceală, am nişte probleme). Matematica a început să-mi placă din gimnaziu, profesorul meu era super tare, în liceu… dar tot îmi place. Chimia mi-a plăcut din gimnaziu, dar la liceu mai mult datorită profesoarei. Fizica…claar la liceu a început să-mi placă. Informatica e o materie deşteaptă :D, îmi place. Despre ce să mai zic? Biologia nu-mi place: mai ales că îmi este predată sub forma unor lecţii în powerpoint luate după net, nu dar nici nu mă atrage aşa. Mi se pare în mare parte toceală. Română la liceu e foarte naşpa, pentru că nu mai e gramatica. Literatura mi-ar plăcea dacă aş avea şi eu timp să citesc :)) . Am auzit că mai fac şi nişte materii gen: muzică , desen, eda.. da? bine. Parcă mi se rupe mie de ele.

Şi deci aşa cu profesorii, un profesor adevărat, aşa cum se cuvine, trebuie să fie un om adevărat, un caracter puternic, să ştie materia,  să ştie să predea, să ştie să îmbine utilul cu plăcutul, să facă glume (dar bune, nu ca unii dealea aşa trase de păr ca să fie. da, acum fac o glumă, voi să râdeţi. WTF?) , să fie corect cu el însuşi şi de acolo şi cu noi, să nu facă , compromisuri, să ştie când să asculte (nu în ultima ora, mi se pare de cacao rău, adică tot semestrul nu faci nimic, stai de vorbă despre interesele tale şi lipeşti şi vii în ultima oră să vezi că nu ai note şi asculţi când ştii interesul elevilor), să fie respectat de elevi, care să nu aibe ce să comenteze despre el 🙂

4 răspunsuri to “Profesori”

  1. deci m am gasit sa citesc post-ul asta despre profesori , tocmai in vacanta:))

  2. bai, tipicule, tu chiar ai dreptate;;)
    pe bune.
    si mie mi-e dor de dirigu’, era exceptional. iar profa de fizica;;)

  3. Am aruncat priviri destul de profunde catre acest post. intr-adevar, 90% dintre profesorii din Romania nu au ganduri normale. Si aici urmeaza o parte din caracterizarea ta. Bravo! :>
    Bunicul si bunica mea au fost profesori, parintii deasemenea, plus o alta ramura geologica incadrata in acest domeniu. Toti de romana 😀 Un profesor care a absolvit facultatea de romana nu e o „catastrofa daia” care mai preda si engleza si franceza si latina :)) astia au diploma romana-engleza sau romana-franceza (cum e obtinuta..problema fiecaruia), iar cel care a studiat romana, scrie in cartile mari ca si latina a fost printre preocuparile respectivului 😛 faptul ca unii habar nu au si vai de mama limbii latine convoca un alt subiect.

    Asta pentru cultura generala a noastra. Si pentru un blog sincer si generos.

    • In timp ce citeam comentariul tau, am observat acolo: „priviri profunde”. Uh, uneori nici nu vreau sa imi citesc posturile mai vechi, sa vad cat aberam pe acolo. Prefer sa le las acolo pur si simplu, au fost ganduri, idei ale mele, frustrari de moment. Tocmai de aceea este blog, sa fiu liber. Si peste timp sa le recitesc si sa vad diferentele de mentalitate.
      Revenind la subiect, si mama mea si matusa sunt profesoare si nu stiu de ce se eticheteaza din start: „e copil de profesor”. Asa, si? Este o meserie, trebuia cineva sa faca si asta, trebuiau cumva sa castige si ele bani din ceva, nu? Faptul ca si-au ales foarte prost locul de munca pentru a castiga bani, asta e partea a doua. Dar daca asta le-a placut si vocatia a fost pentru a preda elevilor. C’est la vie! Nu regreta, le place. Insa in post, imi exprim dezacordul fata de profesorii care nu au nicio treaba cu Invatamantul. Cu siguranta ai inteles 🙂


Lasă un răspuns

