Alexandru Orlando
visez enorm, colorat în demenţă

Thank God It’s Christmas


Ajun de Crăciun. Data se intuieşte. Sunt singur acasă pentru moment şi m-am hotărât să scriu aici. În seara aceasta ar fi trebuit să mă duc împreună cu mama la slujba de la Biserica Catolică, însă eu m-am răzgândit şi s-a dus doar ea. În orice caz, şi cu mine şi fără mine, e foarte frumoasă slujba. Colinde. chestii.. Şi vorbim de Crăciun. Întotdeauna mi-au plăcut: bradul, colinele, luminiţele, dulciurile, oamenii, vinul, atmosfera, zăpada, fericirea. Este momentul în care eşti mai bun sau să încercăm (şi nu repet clişeul acela, de crăciun fii mai bun, că sunt conştient şi eu că dacă tot anul ne înjurăm, ne facem rău unii la alţii, nu ne salutăm şi ce să-ţi povestesc de Crăciun se mediază totul. Dintr-o dată ne sunăm, dăm impresia că ne face plăcerea să convieţium.) chiar nu e chiar aşa.  Acum este momentul să ne încărcăm cu materie sufletească. Până şi eu, al naibii cum sunt, am făcut nişte lucruri în care am fost foarte bun :D.

Pentru unii Crăciunul este foarte frumos, dar din pacate există şi oameni care nu pot spune acelaşi lucru. Eu pot să spun că sunt ok, să zicem că sunt mulţumit. Prefer să nu intru în amănunte. Oricum, nu mai este ca altădată. Când aşteptam cu nerăbdare. Vai, e Crăciunul. Şi căutam mereu cadourile prin dulapuri, sub haine…şi uneori le găseam, dar le lăsam acolo, pentru că nu vroiam să o dezamăgesc pe mama,  pentru că bineînţeles că le cumpărase cu entuziasm. Dar uneori îi mai ziceam: vezi că am văzut ce mi-ai luat. şi primeam replica: nu poate omu să ascundă nimic în casa asta cu tine. nu e frumos să stric surprizele, mai ales cele plăcute. Şi nu ştiu, înainte mă culcam devreme în seara de Crăciun ca să treacă mai repede şi să găsesc a doua zi dimineaţă cadourile sub pom. Ştiu că într-o seara am surprins operaţiunea de punere a cadourilor. Dar acum..nu mai e la fel, nici măcar nu mai primesc cadouri, ori ceva simbolic, ori îmi cumpăr înainte nişte chestii mai valoroase şi mi se zice: acesta a fost cadoul tău de Crăciun. Dar Moş Crăciun există, ce fraieri suntem că nu credem în el. Refuzăm să avem totul, ne limităm la viaţa reală. Urât , urât.

Că tot am specificat ceva de urât să vorbim şi de partea urâtă a sărbătorilor, dacă se poate vorbi despre o parte urâtă. Partea aceea cu toţi sunt disperaţi să cumpere, partea cu 30 de minute cu maxi taxi pe o rută pe care făceai 5, taxiuri comandate la 4 companii şi nu vine niciunul, sau preţuri mari (tot la aceste maşinuţe care te plimbă). sau „vai , mă fac pulă de revelion” şi mă laud la toţi cu cât de tare sunt eu că am băut 3 sticle de J&B, bere, vin,  şi am fost 30 de oameni şi am făcut panaramă şi am vomat în baia prostului care ne-a primit şi după am adormit pe masă şi lista continuă. Mi se face scârbă de deştia. sau dau căutare pe google: mesaje de crăciun. şi apare o listă întreagă şi îl scriu repede în telefon cu k şi sh, după selectez 50 de oameni şi vai m-am gândit la ei. E drept că îţi crează un semi-surâs de moment. Te bucuri că s-a gândit frustratul ăla la tine. Şi a dat 5 eurocenţi pe tine (sau avea sms-uri gratuite, mai credibil). Dar nu simţi căldura pe care ţi-o transmite. Singurele motive pentru care eu dau sms-uri de cele mai multe ori este că uneori nu pot să îi transmit persoanei respective ce simt pentru ea sau poate cel mai des nu simt nimic :”> şi e doar obligaţie, respect sau reciprocitate . În scris eşti mai sigur pe tine, poţi să spui tot ce vrei tu şi ce crezi cu adevărat:). Toţi ne ascundem în spatele unor false nepăsări cauzată de răutate şi de un blocaj sentimental. Ia hai, ia telefonul şi sună-ţi cel mai bun prieten. Ia lasă mesajele după messenger şi spune-i, ca să-ţi audă vocea: Crăciun fericit ! Îţi doresc… Sper că eşti bine. Şi ce îi mai spui acolo. O să se bucure. Şi nu mai spune ceva de genul: păi de ce să fac eu asta? el ar face asta?. De ce să te gândeşti aşa? Dacă el greşeşte aşa, de ce să o faci şi tu? Nu vrei să recunoşti că prietenii sunt cei mai importanţi. În fine. Sfatul meu rămâne: dacă poţi să faci o chestie , să ajuţi pe cineva, fă-o :). E mai bine să regreţi ceva ce ai făcut decât ceva ce nu ai făcut.

…şi nici măcar nu miroase a scorţişoară.

2 răspunsuri to “Thank God It’s Christmas”

  1. Mentionez: genial
    ai telefonul inchis!

    >:D<

  2. Crăciun fericit !


Lasă un răspuns

