Alexandru Orlando
visez enorm, colorat în demenţă

patinaj


Ştiu ! Da, chiar ştiu! Da mă ! Da ! …  Ai intrat pe blog-ul meu şi nu ai găsit nimic despre patinaj. Credeai că l-ai greşit, aşa-i ?

Problema este, cu ce să încep să scriu despre patinaj ? Să încep cu începutul (adică atunci când am mers prima oară pe role)   – cam ăsta ar fi începutul. Cu mijlocul ? (când l-am descoperit prima dată la televizor) . Sau cu sfârşitul ? (când am patinat prima oară ). Aceste momente esenţiale oarecum în existenţa umană, cu semnificaţia lor in viaţa mea de patinator, să ştiţi că sunt datate cronologic.

Haideţi să încep cu începutul. Pentru că aşa a început şi Dumnezeu. Nu, nu e nicio aluzie!

Deci: mă jucam pe afară, cu copiii, cum se zice. Şi 2 vecine aveau role. Şi mai avea una din ele o pereche care mi-a dat-o şi mie. Ele mergeau foarte repede (aşa mi se părea mie atunci), şi eu rămâneam în urmă şi ca să fie tot tacâmul, mă şi împiedicam sau ceva şi cădeam. Şi aveam genunchii roşii de sânge. Mereu coaja deaia naşpa. Şi coatele la fel. Îţi spun din propie experienţă că e naşpa să te doară în cot! Şi cădeam. Şi plângeam. Şi iar cădeam. Continuarea că plângeam, o anticipezi (presupun). Primele role pe care am patinat, nu aveau toate cele 4 roţi coliniare. Erau 2 pe o parte, 2 pe o parte. Şi o rolă (patină), ce e…era un fel de cub.  Dar îmi plăcea. Pănă mi-am luat şi eu role. Dealea de plastic. Dealea naşpa, care atunci când mergeai, pe lângă faptul că te mişcai cu viteza melcului şi prin gropi nu aveai nicio şansă, mai făceau şi un zgomot infernal. Şi am mers si cu alea. Lovituri, zgârieturi…etc. Şi acum am in cot o cicatrice. Mi-a rămas de la o căzătura, semn :D. Îmi amintesc că odata participasem la o întrecere pe role de ziua copilului şi ieşisem pe 1 sau pe 2 nu mai ştiu sigur.  Şi am tot continuat să merg pe role. Pe urmă mi-am luat de silicon, pe care le am şi acum. Sunt ok. Am mai mers…am mai luat pauze. Tot aşa.

Să trecem la partea a 2-a . Şi anume mijlocul. Miiiiiezul. Deci lecţia 2: „Cum am descoperit patinajul”. Se uita mama la televizor şi îmi zice: Andy, uite…e patinaj. E frumos. Prima dată nu eram aşa de interesat. Mai mult la perechi vedeam. Se învârteau ăia pe acolo. Aplauda lumea. Aparea şi un scor dela. Uh…nimic nu părea aşa deosebit. Apoi…am mai cautat şi pe net, dar la tv mai mult parcă…am descoperit câţiva patinatori: Evgeni Plushenko , campionul olimpic al federaţiei Ruse. Patinatorul care mi se părea că guvernează acest sport, că fiecare mişcare, element, au fost făcute după mişcările, ideile blondului cu accent rusesc, care dacă nu ar fi un model ca patinator, ar fi amuzanto-enervant. (o să mai scriu un post şi despre cum l-am văzut în realitate). Pe urma, Irina Slutskaya, patinatoarea drăguţă din Rusia, cu un patinaj frumos, despre care se spune alături de Jenia (Plushenko) că sunt Regina şi Regele patinajului. Chiar sunt cei mai buni. We miss Irina & Evgeni ! Pe cine am mai descoperit, pe Kiira Korpi, superba patinatoare, de care îmi plăcea f. mult…chiar dacă nu patina aşa bine, dar arată foarte bine.

200px-Evgeny_Plushenko

Lecţia 3: Lecţia finală. PRIMA OARĂ pe patine. Îmi amintesc. Era sâmbătă. Nu se deschisese patinoarul de demult şi a zis Liviu să mergem. Mi-a plăcut. De prima dată m-am ţinut. Vai…cat am progresat de atunci. De atunci am fost impresionat de acest sport, care mă relaxează foarte mult. Patinajul pot spune că este sportul meu preferat. Şi de când s-a deschis patinoarul în Buzău, parcă aştept iarna. Înainte nu îmi plăcea. Am început să număr zilele până când se va deschide iar patinoarul. Şi iar o să merg mereu la a 2-a mea casă. Iar o să cunosc lume. Greutatea fizică nu o mai ai atunci când pluteşti pe oglinda de gheaţă. În noiembrie o să jubilez din nou, o să patinez iarăşi.

3 răspunsuri to “patinaj”

  1. Generally I do not post on blogs, but I would like to say that this post really forced me to do so! really nice post.

  2. Nice post! GA is also my biggest earning. However, it’s not a much.

  3. Best you could edit the page subject patinaj Alexandru Orlando to something more better for your webpage you write. I liked the blog post yet.


Lasă un răspuns

